Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχοντας λάβει υπόψη της ότι μεγάλο μέρος των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών προέρχονται από εταιρείες ενοικιάσεων και leasing με αμφίβολα ποιοτικά χαρακτηριστικά έχει ρίξει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την επέκταση της επιβολής του Περιβαλλοντικού Τέλους πέραν των οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5a και για τα επόμενα που αφορούν στην οδηγία ρύπων Euro 5b.
Στελέχη από την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αντέδρασαν έντονα μόνο στο άκουσμα της είδησης και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr θα ενημερώσουν και θα προωθήσουν εκ νέου την καταγγελία που έχουν καταθέσει στην Κομισιόν ώστε να μπορέσουν να αποτρέψουν μία τέτοια εξέλιξη.
Σε περίπτωση που αποφασιστεί να επιβληθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν οδηγία ρύπων Euro 5b τότε τα μόνα μεταχειρισμένα οχήματα που θα εισάγονται χωρίς να πληρώνουν το χαράτσι θα είναι μόνο εκείνα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 τα οποία έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά το 2015 ή κάποιες ειδικές κατηγορίες που εξαιρούνται.
Να υπενθυμίσουμε πως από τα τέλη Ιουλίου του 2021 με νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει επιβληθεί πλήρης απαγόρευση στις εισαγωγές πολύ παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και παράλληλα θεσπίστηκε και επιβάλλεται και το Περιβαλλοντικό Τέλος σε οχήματα παλαιότερων ετών.
Όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5a ή Euro4 θα πρέπει να καταβάλουν Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ ή 3.000 ευρώ αντίστοιχα ενώ παράλληλα απαγορεύεται η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1, Euro 0).
Ειδικότερα όπως αναφέρει το άρθρο 5 η επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄ 265), ισχύουν τα εξής:
α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος:
αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,
αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.
β) απαγορεύεται η εισαγωγή, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ’ αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
ΠΗΓΗ: newsauto.gr